چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: بارسلونا امیدوار است امشب با استفاده از آمادگی بالای مسی اشتوتگارت را شکست دهد و به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد.

مهاجم آرژانتینی و برنده توپ طلا یکشنبه‌شب زننده هر سه گل تیمش در پیروزی 3 بر صفر مقابل والنسیا بود تا تعداد گل‌هایش در این فصل لالیگا را به 22 گل برساند. ویکتور والدس، دروازه‌بان بارسا در تمجید از هم‌تیمی‌اش می‌گوید: «او بهترین بازیکن جهان است. استعداد بالای مسی او را متمایز می‌کند.

او می‌تواند تبدیل به بهترین بازیکن تاریخ شود.» پیش‌بینی می‌شد که بارسا به سادگی از سد اشتوتگارت عبور کند ولی تیم آلمانی در بازی رفت پا به پای مدافع عنوان قهرمانی بازی کرد و توانست به تساوی یک بر یک برسد. حذف غیرمنتظره‌ هفته گذشته رئال‌مادرید مقابل لیون هم هشداری برای بارسا محسوب می‌شود تا امشب اشتوتگارت را دست‌کم نگیرد.

رافا مارکز، مدافع مکزیکی بارسا در این مورد می‌گوید: «باید خیلی مراقب باشیم. اشتوتگارت تیم قدرتمندی است و مانند بازی رفت بازی خواهد کرد. باید به یاد بیاوریم که سرنوشت رئال ممکن است برای ما هم تکرار شود. همیشه باید به حریف احترام بگذاریم و متواضع باشیم.»

دنی آلوز، مدافع راست بارسا هم می‌گوید: «خیلی‌ها دوست دارند ما حذف شویم، ولی ما به صعود امیدواریم. ما فرصت خوبی داریم تا به افتخارات بزرگی برسیم.»اشتوتگارت که جمعه‌شب با نتیجه 2 بر یک مغلوب شالکه شد، هرگز از جمع 16 تیم پایانی فراتر نرفته و این بار هم برای عبور از این مرحله نیاز به پیروزی در نوکمپ یا کسب تساوی با دو گل یا بیشتر دارد. آنچه تیم آلمانی را امیدوار می‌کند، بی‌شکستی در بازی‌های خارج از خانه این فصل لیگ قهرمانان است.

کریستین گروس سوئیسی که در ماه دسامبر جانشین مارکوس بابل شد، توانسته تیم را به مسیر پیروزی برگرداند. این بازی برای آلکساندر هلب، هافبک بلاروس اشتوتگارت اهمیت ویژه‌ای دارد. هلب در تابستان 2008 با مبلغ 15 میلیون یورو از آرسنال به بارسلونا پیوست و سال گذشته جزو تیمی بود که توانست به قهرمانی سه‌جانبه لالیگا، لیگ قهرمانان و جام‌حذفی برسد، هرچند او اکثرا بازیکنی نیمکت‌نشین بود.

هلب تابستان سال گذشته به اشتوتگارت پیوست، ولی هنوز توانایی‌های هم‌تیمی‌های سابقش را فراموش نکرده است: «این حریفی است که دوست نداشتیم با آن روبه‌رو شویم، چون می‌دانیم که بارسلونا خیلی قوی است. مقابل هر تیم دیگری می‌توانستیم مبارزه کنیم و شانس برابری داشتیم ولی مقابل بارسلونا نه. آنها زیباترین فوتبال را بازی می‌کنند و هر بازیکن به تنهایی می‌تواند سرنوشت بازی را رقم بزند. ما نمی‌توانیم فقط روی بازی مسی تمرکز کنیم.

البته او خطرناک‌ترین بازیکن آنهاست، ولی بازیکنانی مثل ژاوی، اینی‌یستا، آنری، پدرو و ابراهیموویچ هم هستند. آنها حتی در دفاع هم بازیکنان طراز اولی دارند.» با این وجود هلب نسبت به صعود تیمش به جمع هشت تیم پایانی کاملا ناامید نیست: «ما تنها باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم. ما باید متراکم و جنگنده باشیم. مطمئنم که فرصت گلزنی به دست می‌آوریم، ولی در دفاع باید واقعا فشرده بازی کنیم.» هلب ادامه می‌دهد: «ما می‌خواهیم بارسلونا را شکست بدهیم یا بهتر بگویم به مرحله بعد صعود کنیم. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است و ما شانس داریم. ما نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.»

کارلس پویول که بازی والنسیا را به دلیل مصدومیت از دست داد، احتمالا به بازی امشب می‌رسد. در غیر این صورت گابریل میلیتو یا رافا مارکز، زوج پیکه در دفاع میانی خواهد بود.تیری آنری هم که مقابل والنسیا به عنوان بازیکن ذخیره به زمین آمد نمایش خوبی داشت تا بازی‌های ضعیف هفته‌های اخیرش را جبران کند و به همین دلیل ممکن است امشب حتی در ترکیب اصلی باشد. مسی در حمایت از این مهاجم فرانسوی می‌گوید: «در رختکن تیم، هر بازیکنی مهم است. در بازی مقابل والنسیا آنری با تلاش، انگیزه و بازی تهاجمی‌اش خیلی به ما کمک کرد. با ورود او جریان بازی تغییر کرد.»

کد خبر 103630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز